Optimitzar recursos per a créixer en beneficis

Posted on Posted in Notícies

 

Segmentacióserveismarketing

En moltes ocasions quan pensem per a qui pot ser útil el nostre producte o servei, pensem que pot ser útil per a casi tothom. I podria ser que en funció de la necessitat hi pogués existir una possible col·laboració, però arribar a fer entendre el client potencial com podem satisfer la seva necessitat ens complica la tasca de comunicació.

Posem un cas pràctic, ara mateix una de les marques de moda Tesla, el seu públic objectiu principal és l’home d’entre 45-65 anys amb una renta per capità alta, li agrada el món del motor i està conscienciat amb el medi ambient. Recentment Tesla també ha ampliat la seva gamma de productes introduint Tesla 3, amb el qual poden ampliar el seu ventall de segmentació arribant a un públic objectiu: home, entre 30-45 anys amb un poder adquisitiu mig-alt i conscienciat amb el medi ambient.

Seguint la norma del primer cas, Tesla també vendrà a una noia de 25 anys, que li agrada el motor, la tecnologia i pot disposar del capital necessari. Però li interessa donar-se a conèixer, invertir temps i esforç en comunicació per arribar a un target del qual del seu 100% un 5% podria convertir-se en venta?

Quan invertint esforços en el seu públic els ratis d’èxit poden ser entre un 30% o 40%?

Els professionals de marketing treballem dia a dia per conscienciar a les empreses que els esforços que s’utilitzen per arribar a uns ratis més grans d’èxit son els mateixos que s’utilitzen per arribar aquest 5%.

És més útil invertir temps per a segmentar i definir correctament qui és el nostre públic potencial, identificar-lo en funció de les seves característiques, ubicar-lo i preparar les eines necessàries i donar-nos a conèixer.

Quan una empresa segmenta bé el seu públic, els resultats són més ràpids, la feina comercial és mes agraïda, ja que no s’inverteix temps de comunicació d’un servei o producte a un client poc potencial que no veu clar la necessitat que pot satisfer, en canvi utilitzant la segmentació els ratis d’èxit son alts i això en funció de l’empresa pot implicar un creixement en facturació d’un 50% en poc temps.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *